Relaxáció, autogén tréning

“Relaxációnak nevezzük azokat a pszichofizikai, pszichoszomatikus eljárásokat, amelyek a testi, lelki és szellemi egyensúly helyreállítását valamint a pszichofiziológiai működés rendezését a testi lazításon és a testi-lelki élmények tudatosításán és feldolgozásán keresztül érik el.”
(Németh-Szőnyi: Relaxációs-és szimbólumterápiás módszerek In:Pszichoterápia TK. 3. átdolgozott kiadás)

Mi az autogén tréning?

Az autogén tréning pszichoszomatikus relaxációs módszer, amelynek segítségével egyensúlyba hozhatjuk testi és lelki, illetve szellemi működéseinket. Kidolgozása J. H. Schultz berlini pszichiáter érdeme. Egyik legtöbbet kutatott és orvosilag leginkább megalapozott relaxációs módszer.
Elsajátítása és rendszeres gyakorlása lehetővé teszi számunkra:

  • az intenzív pihenést és felfrissülést, a gyorsabb regenerálódást (10-15 perc relaxálás 2-3 óra alvásnak felel meg)
  • a stresszel való megküzdést – megelőzi és kivédi a stressz káros testi-lelki hatásait (magas vérnyomás, szív-érrendszeri megbetegedések, depresszió stb.)
  • a tűrőképesség fokozását – csökken a fájdalomérzékenység, tompulnak a kellemetlen érzések, jobban tudjuk kezelni indulatainkat és konfliktusainkat
  • teljesítményünk fokozását – javul a koncentrálóképesség, összeszedettebbé válunk, fokozódik a kreativitás, élesedik a figyelem
  • hogy mélyebb önismeretre tegyünk szert – ezáltal fokozódik önbizalmunk, öntudatosabbá válunk, és kapcsolataink is javulnak
  • hogy nehéz helyzetekben önmagunkon segítsünk

Ki sajátíthatja el az autogén tréninget?

A módszer mindenki számára elsajátítható, előzetes ismereteket, vagy felkészülést nem igényel. Egyetlen dologra lesz szükség: az Ön aktív részvételére. A tanulási folyamat része a napi szintű gyakorlás (2 x 10-15 perc), és az élmények feldolgozása.

Induló csoportok